Mijn Intake (door Budlr)

De intake als basis voor een succesvol traject

 

Tijdens de intake- en stabilisatiefase van financiële zorg wordt de basis gelegd voor een succesvol traject. Een goed begin is ook hier het halve werk. Het onderzoek door het programma Schouders Eronder toont aan dat de hulpvrager een enorm daling van stress ervaart als er overzicht ontstaat en hij weet waar hij aan toe is. Anderzijds wil de hulpverlener een betrouwbaar, compleet inzicht en het type hulp afstemmen op iemands behoefte. Vandaag de dag lopen hulpvragers en hulpverleners tijdens de intakefase tegen de nodige uitdagingen aan zoals de administratieve rompslomp, gebrek aan overzicht, flinke tijdsbelasting en lange doorlooptijden. Dit alles zorgt ervoor dat een deel van de aanmeldingen voortijdig strandt en een grote belasting is voor hulpverleners.

 

Mijn Intake: inzicht in enkele dagen

 

Budlr ontwikkelt technologie specifiek gericht op de intake- en stabilisatiefase. Die focus komt doordat er te weinig huishoudens met (problematische) schulden daadwerkelijk in een hulptraject terecht komt.

 

Mijn Intake van Budlr is het platform waarmee organisaties de intakefase sneller en beter kunnen maken. Het doel: de intakefase beter in beeld brengen, uitval verminderen en werkdruk voor hulpverleners verlagen.

 

Met Mijn Intake verzamelt de hulpvrager, in samenwerking met de hulpverlener, snel de benodigde informatie. Hierbij haalt hij informatie op uit betrouwbare bronnen zoals MijnOverheid, MijnBelastingdienst en zijn bankrekeningen. Mijn Intake ordent die informatie automatisch voor hulpverleners van de organisatie. Zo creëert de hulpverlener binnen enkele uren o.a. een compleet financieel overzicht. Uit het onderzoek door Schouders Eronder blijkt dat hulpverleners er nu gemiddeld acht weken over doen om de inkomsten en uitgaven in beeld te brengen. Met Mijn Intake kan je die doorlooptijd flink verkorten. Desgewenst kan je de acties vastleggen die nog nodig zijn om de intakefase af te ronden.

 

Via Mijn Intake blijft de klant eigenaar van zijn informatie en wordt het bovendien makkelijker om informatie over te dragen als dat nodig is. Tenslotte biedt Mijn Intake haar gebruikers nuttige managementinformatie rondom het intakeproces, zoals het aantal geregistreerde intakes, uitval en doorlooptijden.

Contactpersoon:       

Christiaan van der Ven

0651090756

christiaan@budlr.nl

www.budlr.nl 

www.mijnintake.nl